Veel gestelde vragen

We kunnen ons goed voorstellen dat u vragen heeft. Onderstaand een aantal veel gestelde vragen waar u wellicht mee geholpen bent. Mocht uw vraag er niet bij staan, kunt u ons bereiken op het nummer 0416 – 312 749. Wij zijn uw graag van dienst.
 

  • Hoe kunt u ons bereiken?

    U kunt ons bereiken op telefoonnummer 0416-312749. Dat kan elke ochtend van 08.00 tot 12.00 uur. 

     

  • Hoe vaak moet ik naar de tandarts?

    Als advies geven wij mee om vanaf de leeftijd 2-20 jaar in principe twee keer per jaar naar de tandarts te gaan. Na deze leeftijd is het ook mogelijk om alleen op advies van uw tandarts op bezoek te komen, bijvoorbeeld 1 maal per jaar. 

  • Wordt mijn behandeling vergoed?

    Dit is verschillend per verzekeraar. Wij raden u altijd aan om contact op te nemen met uw verzekeraar en uw verzekeringspolis door te nemen, zodat u nooit voor verrassingen of onverwachte kosten komt te staan

  • Bent u ontevreden over uw tandarts?

    De meeste patiënten zijn tevreden over hun tandarts of tandarts-specialist. Toch kan het voorkomen dat u vindt dat hij u niet goed of onzorgvuldig heeft geïnformeerd of behandeld. Als u ergens ontevreden over bent, dan kunt u de volgende stappen nemen:
     

    Gesprek met uw tandarts

    Vraag om een verhelderend gesprek met uw tandarts. Meestal lost dit al veel op. U kunt aangeven wat u onduidelijk vindt of wat u dwars zit. De tandarts kan nog eens uitleggen waarom hij of zij iets op een bepaalde manier heeft gedaan. U kunt dan samen zoeken naar een oplossing.
     

    Informatie van het TIP

    Als u er samen niet uitkomt of u wilt uw klacht met een onafhankelijke partij bespreken, kunt u telefonisch informatie inwinnen bij het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP), telefoonnummer 0900 20 25 012, € 0,90 per gesprek. Het TIP is opgericht door de KNMT. De TIP-medewerker kan met u meedenken hoe u het beste met uw tandarts in gesprek kunt gaan en geeft u hiervoor tips en handvatten. Het TIP kan ook voor u nakijken of uw tandarts is aangesloten bij de klachtenregeling van de KNMT.


    Klachtenregeling

    Sinds 1 januari 2017 hebben wij een nieuwe klachtenregeling. Onze klachtenregeling is goedgekeurd door de Consumentenbond. U kunt hier hulp krijgen bij het oplossen van uw klacht als u er zelf niet uit bent gekomen met uw tandarts. 

    In de nieuwe regeling wordt u sneller en beter geholpen bij de afhandeling van uw klacht: wij bieden u kosteloos een klachtenfunctionaris aan. Die zal bemiddelen tussen u en de tandarts als dat nodig is en helpt u gedurende het hele klachtenproces.

    Als uw klacht niet wordt opgelost met de hulp van de klachtenfunctionaris, dan kunt u uw klachten laten beoordelen door de Geschilleninstantie Mondzorg. Die instantie kan uitspraken doen over een schadevergoeding.

    Lees hier meer over de: Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (wkkgz) .